Vargas Boksgala, Enkhuizen

Geplaatst: 23 april 2011 in Geen categorie

Vanavond is het boksgala in Enkhuizen: NO WAY BACK. Goeie naam.

Louis Vargas bij zijn gala in 2010

Omdat ik van plan ben weer heel veel en mooie foto’s te maken maar ook mijn nieuwe (speciale) visitekaartje uit te delen, vertel ik hier maar weer eens waarom ik toch al die foto’s maak en beschikbaar stel aan de boksers, trainers en boksscholen (wel linkje naar deze site!).

Ik ben (dus) bezig aan een fotoboek. Een kunstboek. Over boksen. Mijn visie op boksen. Ik probeer mijn fascinatie in beeld te brengen. Ik geniet van het boksen zelf maar ben ook heel erg geinteresseerd in de bokser zelf. In de ring, alleen. Honderden mensen om hem (of haar natuurlijk) heen.  Klaar om te slaan en om geslagen te worden. Altijd het risico op K.O.

Ik zoom in, ik wil ogen zien en expressie. Interactie tussen bokser en trainer. En klappen natuurlijk. En bloed, zweet en tranen. Wanhoop en euforie. Concentratie. Het is een machtige sport.

Het plan is dat ik op het NK in Rotterdam ook een aantal foto’s ga exposeren. Ik heb hier een aantal prachtige prints staan, ik hoop dat ik een methode vind om te op te hangen. Er omt ook een beamer en een scherm waar ik de filmpjes projecteer die ik tegenwoordig ook maak.

Over een paar weken weer een gesprek bij een uitgever. Ik hoop dat er dan een intekenlijst komt voor het fotoboek: als er dan voldoende inschrijvingen zijn, komt het boek er. Dat moet wel lukken, lijkt me.

Tenzij er natuurlijk een top-bestuurder met een mega-bonus is die dit leest: ja, natuurlijk kunt u mijn boek sponsoren!!

Afijn, beste boksers, het kan dus gebeuren dat een foto waar jij op staat geexposeerd wordt en/of gepubliceerd. Ik probeer jullie namen te achterhalen maar na 300 wedstrijden in meer dan een jaar wordt dat best lastig.

Geef een reactie

